Sunday, March 24, 2013

Keluhan

Bismillah,

Salam buat kalian.. 

Ternyata diri ini terlalau lemah, pabila ditimpa musibah. Ia tumbang seakan pokok yang ditimpa angin lintang. Tak mampu berdiri kembali. Kekal terbaring di tanah buat selamanya.

Memang, musibah itu ujian. Ujian yang jarang ku gagal tempuhi. Tapi entah kenapa, kali ini aku seakan tidak berjaya. Seperti ada yang tak kena. Seolah ada satu yang tersembunyi dari mata hati ini.

Hampir berbulan lamanya. Aku menyepi dari dunia. Menjadi manusia yang tidak wujud dia alam fatamorgana. Namun aku harus akui. Aku dihimpit rasa bersalah pada mereka.

Aku tidak patut begini. Mereka memerlukan aku sebagai mana aku memerlukan mereka. Tapi aku khuatir, mereka tidak mampu menerima aku dalam keadaan begini rupa.

Hati. Banyak bermain bicara

Akal. Banyak mempersoalkan perkara.

Jiwa. Mati di tengah-tengah mereka.

Sampai bila?

Aku belum ada jawapannya......

-gagakhitam-

0 comments: