Tuesday, July 3, 2012

Tinta Berdarah,,,

Bismillah...

Di saat aku menulis luahan ini,
Tiada ku fikir, dunia sudah sebigini,
Manusia mula lupa diri,
Tiada lagi istilah penghambaan pada yang hakiki,
Mereka lebih rela meagungkan duniawi,
Daripada memuliakan Illahi....

Aku tersentap....

Dunia Islam yang dulu nya mulia,
Tetapi kini mereka tanam dengan fitnah melata,
Zina bukan lagi luar biasa,
Malahan ada yang berbangga-bangga,
Seolah-olah tidak pernah belajar ilmu agama.

Aku tertampar...

Apa telah ku lakukan pada mereka,
Aku hanya membiarkan mereka alpa,
Sehingga lupa asal penciptaan mereka,
Ku hanya mampu diam seribu bahasa?
Mampukah ku jawab di depan Pencipta?

Aku tabah...

Jangan disangka tanpa mulut aku lemah,
Berdiri ku teguh tanpa goyah,
Akan ku usaha untuk berdakwah,
Demi menyelamatkan Ummah,
Walau dengan Tinta Berdarah..!


0 comments: